De reisorganisatie goed kiezen

Bookmark and Share


Marie-Noëlle denkt reeds aan haar volgende vakantie. Ze stelt zich vragen over de verschillende mogelijkheden die haar geboden worden.
Ontdek de nieuwste voorbeelden van consumentenbedrog


Paswoord vergeten? klik hier
Tip : Om de meest recente voorbeelden van consumentenbedrog te ontvangen, schrijf u in
De taxi past een toeristisch forfait toe

Veronique is op vakantie in Tunesië en wil Carthago gaan bezoeken. Als ervaren toeriste roept ze een taxi om van haar hotel naar die residentiële wijk van Tunis te rijden die als werelderfgoed van de UNESCO te boek staat. Bij het begin van de rit gebruikt de officiële gele taxi de taximeter. Maar na enkele honderden meters stelt de chauffeur Veronique een forfaitaire prijs per uur voor in plaats van de taximeter. De chauffeur voert haar naar waar ze maar wil en zal op Veronique wachten terwijl zij de bezienswaardigheden bezoekt. ...

Hoe vermijd ik bedrog?
Wantrouw tijdelijke aanbiedingen. Verbind je niet lichtzinnig tot iets onder het voorwendsel dat het gaat om een tijdelijk aanbod dat vandaag al afloopt of een uitzonderlijk aanbod. Er zullen er nog zijn. Als het aanbod te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook niet waar!
De belangrijkste Belgische organisaties die hieronder vermeld staan, houden zich vooral bezig met gevallen van bedrog en de bescherming van de consument.