Problemen… en oplossingen bij aankopen op het internet

Bookmark and Share


Vincent koopt almaar vaker producten op het internet. Recent nog kocht hij voor zijn zoontje een splinternieuwe elektrische step via een Franse website. Die knul was uiteraard in de wolken met zulk een geschenk, maar zijn geluk was van korte duur: het apparaat heeft maar één keer gewerkt en daarna niet meer vanwege een probleem met de batterij.

Vincent stuurde daarop meerdere mails naar de betrokken verkoopsite met de vraag om het artikel in te ruilen, wat volgens de wettelijke garantie zijn volste recht is, maar hij kreeg niet de minste respons. Er kwam zelfs geen reactie op zijn aangetekende brief met ontvangstbevestiging

Ontdek de nieuwste voorbeelden van consumentenbedrog


Paswoord vergeten? klik hier
Tip : Om de meest recente voorbeelden van consumentenbedrog te ontvangen, schrijf u in
Een gratis drankje

Dirk komt aan in hotel Golden Tulip in Tunis. De receptionist heet hem welkom en meldt hem dat hij als nieuw aangekomen klant recht heeft op een gratis drankje in de bar. Hij gaat naar de bar en bestelt er een biertje. De barman bezorgt het hem , maar er ligt ook een kasticket bij. Als Dirk argumenteert dat er als verwelkoming toch een gratis drankje was voor nieuwe klanten, deelt de barman hem mee dat in dat verband enkel frisdrank gratis aangeboden wordt. Dirk protesteert, maar de hotelbediende wil niets horen... ...

Geef gauwdieven geen kans: de gevolgen van een diefstal minder erg maken
Als je toch een grote som contant geld moet meenemen, verdeel die dan over verschillende veilige plaatsen.
De belangrijkste Belgische organisaties die hieronder vermeld staan, houden zich vooral bezig met gevallen van bedrog en de bescherming van de consument.