Problemen… en oplossingen bij aankopen op het internet

Bookmark and Share


Vincent koopt almaar vaker producten op het internet. Recent nog kocht hij voor zijn zoontje een splinternieuwe elektrische step via een Franse website. Die knul was uiteraard in de wolken met zulk een geschenk, maar zijn geluk was van korte duur: het apparaat heeft maar één keer gewerkt en daarna niet meer vanwege een probleem met de batterij.

Vincent stuurde daarop meerdere mails naar de betrokken verkoopsite met de vraag om het artikel in te ruilen, wat volgens de wettelijke garantie zijn volste recht is, maar hij kreeg niet de minste respons. Er kwam zelfs geen reactie op zijn aangetekende brief met ontvangstbevestiging

Ontdek de nieuwste voorbeelden van consumentenbedrog


Paswoord vergeten? klik hier
Tip : Om de meest recente voorbeelden van consumentenbedrog te ontvangen, schrijf u in
Een teruggegeven product kopen, een goede zaak?

Op een website van elektronisch materiaal valt het oog van Jean-Pierre op een interessante aanbieding. De fabrikant biedt een terug ingeleverd product aan, namelijk een smartphone die door een klant gekocht werd maar door die klant ook teruggegeven werd. Het goede nieuws is dat die tweedehandse smartphone aangeboden wordt tegen een interessante prijs en dat er een garantie op gegeven wordt die beperkt is tot één jaar. Is dit echt een goede zaak voor Jean-Pierre? ...

Goed afdingen: hoe doe je dat?
Het is ook gemakkelijker met twee: terwijl de ene geïnteresseerd is, moet de andere onverschillig doen of zelfs tegenpruttelen in de zin van: "Maar kom nou, Jean, je weet toch dat zulk een uitgave niet met ons budget strookt?"
De belangrijkste Belgische organisaties die hieronder vermeld staan, houden zich vooral bezig met gevallen van bedrog en de bescherming van de consument.