Mobile Website van het OIVO raadpleegbaar op uw GSM

Bookmark and Share


Vanaf heden zult u via uw GSM of Smartphone heet van de naald op de hoogte gehouden worden van de allernieuwste acties en aanklachten vanuit het OIVO via het volgende adres: m.oivo.be.
Ontdek de nieuwste voorbeelden van consumentenbedrog


Paswoord vergeten? klik hier
Tip : Om de meest recente voorbeelden van consumentenbedrog te ontvangen, schrijf u in
Internetfraude via de telefoon

Aurélie zorgt er steeds voor dat haar rekeningen stipt worden betaald. Daarvoor gebruikt ze als zovele andere Belgen e-banking. Toen ze laatst haar rekeningen wou betalen kreeg ze telefoon van haar bank die meldde dat er een aantal zaken waren verkeerd gelopen tijdens haar laatste sessie en dat de bank dit samen met haar, telefonisch, wenste recht te zetten. Om deze aanpassingen te kunnen doorvoeren had de bank uiteraard een aantal essentiële gegevens nodig van Aurélie. Haar rekeningnummer, haar paswoord, haar pincode… Allemaal zaken die noodzakelijk waren om haar een optimale dienstverlening te kunnen aanbieden. Aurélie vertrouwt de man aan de andere kant van de lijn volkomen en werkt heel goed mee. Als Aurélie daags nadien opnieuw haar rekeningen bekijkt constateert ze dat ...

Minder uitgeven dankzij beter budgetbeheer
Kijk geregeld de verzekeringsovereenkomsten na om te controleren of er geen overlappende verzekeringen zijn die een zelfde risico dekken. Gemiddeld kan door het vermijden van dubbele uitgaven om en bij de 800 euro bespaard worden.
De belangrijkste Belgische organisaties die hieronder vermeld staan, houden zich vooral bezig met gevallen van bedrog en de bescherming van de consument.